::. فریاد .::

" در زمانه ای که فریاد است رسالت ، چه بیزار کننده اند کسانی که سکوت می کنند برای منفعت "

::. فریاد .::

" در زمانه ای که فریاد است رسالت ، چه بیزار کننده اند کسانی که سکوت می کنند برای منفعت "

::. فریاد .::

*** اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایه علی ابن ابیطالب***
حامد رضایی هستم. کارشناسی علوم سیاسی را در دانشگاه تهران خواندم . برای ارشد به دانشکده علوم اجتماعی همان دانشگاه کوچ کرده و "دانش اجتماعی مسلمین" خواندم.

از میان کتابها
چه پراکنده! و ناچار چه سلطه پذیر!

از میان همه سرزمین هایی که زیر چکمه این حضرات ( اروپاییان) تخت قاپو شدند، آفریقا پذیراتر بود و امیدبخش تر. و می دانید چرا؟ چون علاوه بر مواد خامی که داشت ( و فراوان: طلا، الماس، مس، عاج و خیلی مواد خام دیگر) بومیانش بر زمینه هیچ سنت شهرنشینی، یا دینی گسترده، قدم نمی زدند. هر قبیله ای برای خودش خدایی داشت و رئیسی و آدابی و زبانی. و چه پراکنده! و ناچار چه سلطه پذیر!...
اما ما شرقی های خاورمیانه، نه چنان پذیرا بودیم و نه چنین امیدبخش. چرا؟ اگر بخواهم خودمانی تر باشم، یعنی از «خودمانی تر» حرف بزنم، باید بپرسم چرا ما شرقی ها پذیرا نبودیم؟ می بینید که جواب در خود سوال مندرج است. چون در درون کلیت اسلامی خود، ظاهرا شیئی قابل مطالعه نبودیم. به همین علت بود که غرب در برخورد با ما، نه تنها با این کلیت اسلامی درافتاد( در مساله تشویق خون آلود تشیع در اوان صفویه – در اختلاف انداختن میان ما و عثمانی ها – در تشویق از بهائی گری در اواسط دوره قاجار – و دست آخر در مقابله با روحانیت شیعی در بلوای مشروطیت به بعد...) بلکه کوشید تا آن وحدت تجزیه شده از درون را که فقط در ظاهر کلیتی داشت، هرچه زودتر از هم بدرد. و ما را نیز همچون بومیان آفریقا، نخست بدل به ماده خام کند و پس از آن به آزمایشگاهمان ببرد. اینجوری بود که در فهرست همه دائره المعارف هایی که غربی ها نوشتند، مهمترینش «دائره المعارف اسلامی» است. ما خودمان هنوز در خوابیم. 
ولی غربی مرا در این دائره المعارف پای آزمایشگاه برده است. آخر هند نیز جایی در حدود آفریقا بود. با آن «تبلبل اَلسُن» و پراکندگی نژادها و مذهب ها. آمریکای جنوبی هم که یکسره از دم شمشیر اسپانیایی ها مسیحی شد و اقیانوسیه هم که خود مجمع الجزایری بود، یعنی بهترین حوزه ایجاد اختلاف ها. 
جلال آل احمد / غرب زدگی، ص 30 -33

***بایگانی گردگیری کتابخونه***

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شهدا نه دولتی بودند نه مردمی!

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ

همانطور که «دولتی» کردن شهدا، ظلم است به این بزرگان، «مردمی» کردن آنان نیز ظلمی است در حق آنان. شهدا را باید آنگونه که «بودند» روایت کرد.

شهدا نه دولتی بودند و نه مردمی. شهدا «انقلابی» بودند و پیرو مکتب حضرت روح الله. همانطور که کسی حق ندارد شهدا را دستاویزی برای مقاصد جناحی اش کند، هیچ کس محق نیست که به اسم «روایت مردمی» از شهدا، تصویری «غیرانقلابی» و «غیرسیاسی» و «غیرایدئولوژیک» از آنان ارائه دهد. آنها نه شبیه دولتی ها گرفتار قدرت و سیاست بودند و نه چونان توده مردم در پی معیشت و رفاه. اینکه شهدا از دل مردم برآمدند به معنای شباهت آنان به توده ها نیست.  
هیچ شکی نیست که شهدا متعلق اند به همه مردم ایران و محلی برای وفاق ملی. اما این به معنای تحریف آنان نیست. شهدا «ایدئولوژیک» بودند، به شدت! آنگونه که جان خود را هم در راه آن فدا می کردند. شهدا «ضدظلم» بودند و «استکبارستیز». خط زدن روی این خصیصه – به هر بهانه ای و به دست هرکسی – ظلم است در حق ایشان. همانگونه که بهره برداری جناحی از آنان.

پ.ن:
امام: بیایند بشمرند، چند نفر از آن مرفه ها، چند نفر از آنهایی که حالا نشستند و بدگویی می ‏کنند برای جمهوری اسلام، از آنها چند نفر رفتند به جبهه؟ آنها چند تا شهید دادند؟ اگر یکی پیدا کردید! مگر آن یکی از آنها منفصل شده باشد، ممکن است، ممکن است که یک نفر از آن خانه مرفه‏ اش منفصل شده باشد و حزب اللّه‏ شده باشد او برود اما این کم است. هرچه شهید است می‏ بینید که مال این قشر محروم است.
16 /2 /64

نظرات (۴)

سلام خسته نباشید!!!!
شارژ رایگان ایرانسل: برای کاربران سایت!!
این شارژ هرمی هست یعنی باید 3 نفر کدتون رو بزنه تا یه شارژ دریافت کنید!!
توجه داشته باشید که این شارژها دزدی نیستن چون خود سامانه ها این شارژو با میل خودشون میدن!!
خب شما این کد رو 1482404689 میفرستین به شماره 737453 بعدش یه پیام بهتون میاد که توش کد هست!!
اون کدرو اگه سه نفر از ایرانسلی های عزیز از دوستان و... بزنن سامانه بهتون یه شارژ هزار تومنی میده و رفته رفته اگه زیاد بزنن شارژتونم میره بالا!!
گفتنی هست زدن این کد یا حتی زدن کد شما هزینه ای ازتون کم نمیکنه!!
منبع:dailymobile.ir
احتمالا شهدایی هم هستند که ایدئولوژی آن ها فقط دفاع از ناموس و وطن بوده نه سیاست و حکومت دینی و....
پاسخ:
با احتمال که نمیشود قضاوت کرد.
وصیت نامه شهدا بهترین وسیله برای فهم ایدئولوژی حاکم بر آنان است. تحلیل محتوای این وصیت نامه ها را پیشنهاد میکنم به شما
  • محمد امین پور
  • حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)

    شهادت، مرگ انسانهاى زیرک و هوشیار است.  

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی